torsdag, juli 12, 2007

sjuk dotter...

så har de hänt som är varje förälders mardröm- Tilda har blivit sjuk... Diabetes typ 1... hon kommer att behöva insulin resten av livet.

just nu ligger tösen inlagd på Näl tillsammans med Klas... jag åker in tidigt imorgon. hon ligger inne för att dom ska ställa in rätt insulin dos på henne. min stackars lilla tös! det gör ont i mammahjärtat!

de kunde varit värre! hon kunde fått cancer eller något... diabetes går i alla fall att behandla även om de är obotlig!

1 kommentar:

Hagel sa...

hej gumman, försök tänk framåt även om det är svårt, det har hänt mycket under de 14år sedan jag fick diabetes, och NU-sjukvården är bland de absolut främsta i sverige när det gäller diabetes. (internationellt känd läkare vid namn Roland Hanås jobbar här).
Din lilla dotter kommer förhoppningsvis vara en av dem som kommer få lov att pröva alternativa och nya tekniker för att ersätta de delar av bukspottkörteln som nu inte fungerar. Förstår att det måste vara hemskt alltihopa, det gör jag verkligen, men jag håller en tanke vid er och jag håller tummarna för att lilla tjejen förhoppningsvis inom några år åtminstone skall kunna klara sig utan sprutor och sånt och att de helt enkelt hittat en annan lösning på det. Många kramar från mig, och om det är något du undrar över med diabetes så får du gärna fråga mig. Kram