lördag, december 08, 2007

helt jävla sjukt!

folk brukar säga att jag lever i en dokusåpa o nu börjar jag tro dom...

för ungefär två timmar sen när jag i godan ro stog ute på verandan o röker så kommer en icke svenskpratande granne springande helt hysterisk o vill att jag ska hjälpa henne ringa polisen.... när jag fråga henne (på engelska) fick jag halv om halvt fram att hennes man hade slagit henne o att hennes bebis var kvar hemma med honom... hjälpte henne att ringa polisen o gick med henne hem för att hämta barnet... tyckte väl kanske inte att mannen verkade så där jätte hotfull men vad vet jag... dom pratade i alla fall massa på ett språk jag inte förstog... tog med henne o barnet hem till mig o dom satt här i ca en timme när hon helt plötsligt vill gå hem???? fattar absolut ingenting! och i skrivande stund har polisen ännu inte dykt upp....
har ingen aning om vad som händer nu men jag hoppas hon är ok i alla fall.... de verka som mannen har kontroll över henne helt o hållet... :-(

jag har ringt polisen två gånger i hela mitt liv och ingen utav gångerna har dom dykt upp!! är de bra??? ska de vara så? jag tycker i alla fall de är fördjävligt!!! ringer man o säger att man har en hysterisk granne som blivit slagen av sin man som bor nära så tycker man väl kanske att dom borde dyka upp?? eller? e jag bara knäpp som tycker att man kanske skulle ha användning för ppoliser någongång? verkar inte som dom gör så där jätte mycket....
när jag var 15 år blev jag o en kompis stoppade av polisen för att vi åkte två på en moped (med hjälmar) DE hade dom tid för... fick skjuts hem till mamma som gav poliserna en ordentlig utskällning... kan kanske tilläggas att just vid den tiden så var de väldigt mycket andra större problem på den lilla ÖN orust.. tycker kanske dom kunde prioriterat de istället... men icke!

jaja vi får väl se om herr blå behagar att dyka upp idag eller inte.... jag kan inte göra så mycket mer... sa i alla fall till grannen att hon hemsk gärna får komma tillbaka om hon känner för de men jag vet inte om hon förstog mig...

Tilda har fortfarande en kompis här som har varit här sen klockan 12... dom röjer ganska bra kan man säga... tänk om man hade haft hälften av deras energi! vad mycket man skulle fått gjort....jag har i alla fall förutom ringt polisen o dyl, städat o tvättat och julpyntat.. .samt banat väg i klädkammaren.. så nu kan man komma in därigen.. får väl se hur länge de håller i sig denna gången... :-)

Inga kommentarer: