onsdag, juni 06, 2007

sommaren är här!

närmare 30 grader varmt i ett par dagar nu... =)
idag åkte jag, siri o Lena till stranden med alla barnen för att dom skulle få leka av sig lite... inte trodde vi att om skulle bada! e ju trots allt knappt 15 grader i vattnet.. men alla ungarna kastade sig i vattnet o där låg dom... de var 7 små russin som kom upp ur vattnet när de var dax att åka hem... men roligt hade dom o jag har lovat dom att de ska bli en sväng för att bada på fredag med om vädret håller i sig...kanske kan bli en sväng ut med båten?underbart när sommaren e här så man bara kan släppa ut ungarna utan att behöva tänka på mössor, vantar kängor... de ända man behöver tänka på är att dom är ordentligt insmörjda så dom inte bränner sig..=)

har slutat röka... igen.... första dagen i dag... klockan är 19:10 och en så länge har jag inte rökt. tog den sista ciggaretten runt 21 tiden igår kväll! hoppas de går bättre denna gången! vill verkligen sluta men denna j-a abstinensen e inte lätt att klara av! har börjat märka av lite skakningar i händerna o sånt mysigt med...
tålamodet är i botten o de ända jag tänker på är hur gott det hade varit att sätta sig i skuggan på trappen och tända en cig... jag måste sluta nu! gäller bara att hålla ut tills abstinensen är över...
då kan man börja koncentrera sig på att bryta vanorna som har med ciggen att göra..
ciggen efter maten, ciggen efter man går upp på morgonen osv.
har börjat märka av vissa bieffekter på hälsan.. för att inte tala om hur dyrt de är att röka! kan ha väldigt mycket roligare för dom pengarna! röker upp ca 1200:- i månaden vilket gör 14400:- på ett år! visserligen kan jag erkänna att jag betalar nog ungefär hälften av mina cig..
men ändå! pengar blir de!
ska ta och spara alla pengar jag skulle rökt upp och unna mig något roligt! en semester kanske? eller en ny garderob? nya möbler? ny TV? ny kamera?
något roligt blir de i alla fall!

ska man bara klara detta utan att gå upp i vikt med.... blir mycket tuggummi och läkerol...
nu är klockan 19:23... snart varit rök fri i 24 timmar!

1 kommentar:

Hagel sa...

Lycka till med ciggstoppet gumman! Håller tummarna för dig!