onsdag, augusti 01, 2007

möte o annat

i förmiddags ringde förskole chefen och ville ha ett litet möte idag... gick dit efter lunch och vi gick igenom hur de ska gå till när Tilda ska tillbaka ut i verkligheten igen... blir ju en del ändringar här o var.... tack o lov verkade hon ganska så posetiv till dom förändringar som behöver göras! dom kommer även att anställa en "assisstent" som kommer ha huvud ansvaret för att Tildas diabetes sköts som den ska.

Filip har fått utergånsförbud idag med... nu har jag allvarligt tröttnat på hans språk! nu måste han lära sig att de han säger får konsekveser med!

åker till mamma imorgon.. hon ska få passa barnen en stund medans jag ordnar med några ärende som jag inte kan ha med barnen på....blir en utmaning för min kära mor tror jag....

och så har nu baksidan med att sluta röka dykt upp som ett brev på posten!! VIKTUPPGÅNG!!!
JAG VILL INTE!!! jag kämpade så hårt för några år sen med att bli av med alla kilon som satt som gjutna efter Tilda och nu börjar dom komma tillbaka!! de konstiga är att jag inte har märkt att dom har kommit! helt plötsligt bara var dom där! sitter mest på magen men även på låren... hur ska jga lyckas bli av med dom nu då? börja träna? ja visst en jätte bra ide om man hade haft tid! men vem ska passa mina barn när jag tränar då? tar jag med dom blir de inte direkt någon träning i mer än tålamod....
får väl försöka vara ute o gå så mycket jag bara hinner när barnen inte e hemma i alla fall....

suck ska jag börja röka igen??? men hur roligt är de att börja röka igen när ja trots allt har varit 100% rökfri i två månader?? har ju inte ens fuskat och tagit ett enda bloss! jag vet inte...men jag vill INTE gå upp i vikt igen!!
problemet är ju att man en sugen... hela tiden! både på att röka och att äta något sött...

Inga kommentarer: