torsdag, augusti 02, 2007

så trött!

i natt var de den värsta natten sen Tilda blev sjuk... jag hade ju som vanligt ställt klockan på 02:00 för att ta ett blodsocker på henne och jag hade förväntat mig att gå upp,ta socker,lägga mig igen.... men istället för att visa ett perfekt värde som de har gjort alla nätter tills nu så visade blodsocker mätaren 2,3..... vilket betydde att jag fick ställa mig o göra smörgåsar till henne mitt i natten... hon åt med god aptit efter ett par dextrosol tabletter och jag kunde gå o läga mig igen när hon hade ätit upp... sen var de bara till att gå upp en gång/timmen resten av natten för att se till att sockret höll sig på acceptabla nivåer resten av natten...

pratade med diabetes ssk i morse och vi kom fram till att minska de långtidsverkande insulinet (insulatard) på kvällen och så får vi se hur de blir... bara de håller sig någolunda stabilt över helgen när vi ska bort! man orkar inte riktigt semestra och hålla humöret uppe när man inte får sova på nätterna....

borde packa lite o så men jag e för trött!!!!!!

Inga kommentarer: