måndag, september 24, 2007

jobbhelg

så nu är denna jobbhelgen över *tack o lov* jag har aldrig haft ont av att jobba helger tidigare men nu börjar de kännas riktigt jobbigt... alla andra är lediga o gör roliga saker hela helgen medans en annan är tvungen att gå o lägga sig tidigt för att orka upp dagen efter.... underbart....

har i alla fall hämtat mig efter personalfesten men har konstaterat de att dricker man så sällan som jag gör så ska man INTE hälla i sig sånna mängder som jag gjorde! inte hälsosamt! kanske skulle bli nykterist på heltid? var ju ingen höjdare att ligga i soffan hela söndagen för att hjärnan ine hängde med kroppen....

har inte blivit mycket sömn i natt... vaknade av att jag var på god väg att kvävas eller nåt... har visst inte vett på att andas med munnen när jag blir tät i näsan.. ingen som har beskyllt mig för att vara smart... har i alla fall åkt på en förkylning.... bara jag inte smittar Tilda! orkar inte riktigt mer en omgång till....

på tal om Tilda.... verkar som "smekmånads" fasen är över nu.. hennes bukspottkörtel har lagt va helt o hållet vilket gör att alla insulin doser har ökat markant... istället för 1 enhet kan de nu ligga uppemot 4 eller i alla fall 3.... lilla skruttan.... hon har lärt sig att kolla blodsockret i örsnibben nu med.. :-) de är bra för hennes små armar är helt sönder stuckna efter alla kollerna.. .-( blåmärken överallt....
hennes dagisfröknar är helt underbara! dom har snart lika stor koll som vi föräldrar... och de känns tryggt att lämna henne där på dagarna med....

Filip då..... han har ju kommit en bit in på 1:an nu... dom har börjat lära sig läsa så smått och skrivandet går framåt.. dom skriver en "dagbok" i skolan o den är riktigt rolig att läsa.. :-)
är en del konflikter o hela klassen är i gungning men de ordnar säkert upp sig lite längre fram.. allt är ju så nytt för dom allihopa... jag har börjat låta honom gå själv från skolan dom dagarna jag är ledig... går o möter honom vid övergångsstället bara... e väl dax att jag slutar vara så förbaskat hönsig med honom? han börjar ju faktiskt bli stor..... men han är ju trots allt min lille pojk!

Inga kommentarer: