onsdag, oktober 24, 2007

rykten....

blir så trött på folk... visst är de underbart när man får höra saker om sig själv man inte visste om? de är problemet med sånna här små ställen... alltid retar man någon.. och sen verkar folk itne ha bättre saker för sig än att skvallra... tragiskt ibland önskar jag att man bara kunde flytta långt långt bort och börja om på nytt! hade jag inte haft barnen hade jag säkert gjort de... flyttat till utkanten av någo mellanstor stad någonstans i sverige... men de går inte.... barnen behöver sin trygghet,sin familj och sin pappa.

var i alla fall på BUP idag... vet inte riktigt vad vi gjorde där.. de visste inte BUP heller eftersom dom inte gör något förren alla grundläggande utredningar om filips problem är utredda av skolpsykologen....men ändå sa skolan till oss att kontakta BUP? skumt...

Tilda har i alla fall legat bra isocker idag efter att ha haft ett par dagar med väldigt höga värden.. gott de! de märks så väl på skruttan att hon mår så mycket bättre när sockret ligger på acceptabla nivåer... tyvärr är hon ännu för lite nför att berätta om hon känner något speciellt när sockret sticker iväg upp på värden över 20 men någon gång får man väl reda på de med
? hade varit skönt om hon kunde berätta..... men någon annan kanske vet hur de känns??

skulle ha storstädat nu i eftermiddags men Siri ringde på väg från jobbet och undra om de var ok att hon o barnen kom förbi och de var de naturligtvis.... och så kom Lena så de blev några omgångar yatzy.... :-) snart dax att hitta på något annat att spela!!!!börjar faktiskt bli lite tjatigt.... :-)

imorgon blir de då jobb igen..... jobbar heldag så vi får väl se hur rygg och axlar mår när jag slutar..... sen jobbar jag heldag på fredag med för att sen vara ledig lördag o söndag.. :-) Filip ska på kalas på lördag så jag tänkte jag o Tilda skulle hitta på något roligt att göra.... får väl se vad som händer... men Tilda hade önskemål om att få leka med Annie så vi får väl försöka ordna de... bara dom e hemma så... skulle vara spännande och se hur Annies föräldras kök ser ut nu när de e klart... när jag såg de senast hade dom precis fått på nytt golv och upp med alla skåp.. men de saknades tapeter o lite småkrafs... :-)

1 kommentar:

Hagel sa...

hej gumman. vet inte riktigt hur man skulle kunna få tilda att känna igen symptomen men så som jag lärde mig känna igen dom var dels att man blir trött i kroppen, känns som den är tung som bly, lite lätt illamående som blir värre ju högre sockret stiger och sen givetvis att man dricker mycket och att det går rakt igenom, humöret blir ganska påverkat för min del, blir lättirriterad. hmm, antar att du nog redan vet dom symptomen och tyvärr har jag som sagt ingen aning om hur man ska förklara dom för en sån liten tjej. Men ju äldre hon blir desto lättare blir det för henne att känna av symptomen på både högt och lågt. Och sen är det ju även så att det är olika för olika folk hur väl man känner av dom där sakerna överhuvudtaget. Men men, hoppas mitt milslånga inlägg gav något iallafall. Ha det gott gumman och krama barnen, var flera år sen jag såg dom kom jag att tänka på nu.