onsdag, januari 16, 2008

en ledig dag

varit ledig hela dagen idag men fick ju så snällt gå upp vid 7 och skicka Filip till skolan. vid 10 åkte jag o Tilda o handlade för jag hade en ide om att baka bullar idag men orken försvann så jag får försöka göra de på fredag istället... :-)
Sandra var här o drack kaffe o tjatade skit ett par timmar på eftermiddagen... är svårt att hitta tid att umgås nu för tiden... får väl se om man kan hitta på något med henne o Kristoffer någon helg framöver när alla e lediga samtidigt... lycka till
men de verkar i alla fall inte helt omöjligt för älsklingen att byta jobbhelg så vi kan vara lediga tillsammans någon gång! har i alla fall lyckas lägga dom 4 av 5 torsdagar lediga så vi har dom tillsammans i alla fall.... :-)

Tilda har varit på ruggigt dåligt humör hela dagen... tröttsamt när barnen e sånna! efter allt gnällande idag så ligger hon halvt utslagen i soffan o väntar på att barnprogrammen ska börja..
Filip sitter inne på sitt rum o gör inte mycket väsen av sig.... han har bara varit ute för att äta o läsa läxan sen han kom hem vid 11.45.... är ganska skönt när barnen e så stora så dom går hem själva från skolan! och till skolan med för den delen..fast i morse fick han skjuts av älsklingen som skulle till jobbet.... :-) tur för han med tanke på att de ösregnade... vilket de gör jämt nu för tiden..... tråkigt som attan! har suttit o kollat runt på resor nu på eftermiddagen o i slutet av februari-mars får de allt bli en resa någonstans där de är varmt o sol!!! *längtar*måste få sol.... och lugn o ro!

var på företagshälsovården igår... efter att ha surrat runt i en halv evighet så hitta jag tillslut rätt... läkaren hade väl inget att säga som jag inte redan visste... lite dåliga reflexer i höger sida o förhårdnade dåliga muskler i höger sida av ryggen. men han trodde väl inte att de var helt omöjligt att bli bra i alla fall! m åste säga att de var den bästa läkaren jag har träffat hitills med ryggen. så nu blir de väl sjukgymnasten ett tag o diverse behandlingar o hjälper inte de så får dom gå vidare o göra fler undersökningar.... man kan ju hoppas på att den bli bra snart för jag e ruggigt trött på att ha ont jämt! vissa dagar gör de bara lite ont men smärtfri är jag aldrig numera.... men de värsa är när den brännande smärtan kommer och jag inte kan röra mig på flera dagar..:-(

imorgon blir de till att gå upp vid 5 igen.. :-( men slutar jobba vid 13 så de är en kort bra dag imorgon.

nu e de kvällsmatsdax för barnen.....

Inga kommentarer: